torsdag 23 december 2010

mys

Jag ligger under Amandas nya duntäcke i hennes säng med en liten varm katt i armhålan. Vi gick upp vid tio och badade båda katterna. Nu ligger vi och värmer varsin gosiga lilla katt, mys.
 Twilightfilmerna igår va bra såklart. Längtar till Breaking Dawn!
 Sen kommer pappa och hämtar oss, så ska vi städa, göra julgodis (marsipanbollar och lakritsknäck), pynta, slå in klappar, rimma och klä granen.
 Längtar efter ikväll när man får den första skinkmackan. Det är nog det mysigaste på hela året. Och i morgon är det julafton, kan inte fatta det riktigt. Tiden har gått så fort!
 Idag är det ju första dagen på lovet också. Det är inte så kallt idag, -10 C tror jag. Och solen skiner. Så himla skönt med lov! Den här terminen har verkligen varit den mest krävande hittils. Nu kan jag vila ut, och göra allt rolig jag inte hunnit under hösten. Lovets höjdpunkt är nästa vecka när min underbara vän från Skåne, Julia Andersson kommer! Har verkligen saknat henne.
 Ska nog gå och göra något vettigt, så jag hinner med allt jag ska göra nu.

Amandas katt Buster som för tillfället sussar under min arm
 /juliaa

1 kommentar: