söndag 12 december 2010

fallen

Förlåt för jag uppdaterar dåligt. Jag ska berätta lite kort om dagarna som gått.
  I torsdags var jag hos Äpplet en stund och åkte sen hem och pluggade matte hela kvällen.
 I fredags var det "lilla julafton", jag, Elin, Hannes, Alida och Patrik firade jul i förskott. Tom var också där.
Vi lagade julmat, dansade runt granen, såg på Jul i Ankeborg eller något liknande och delade ut julklappar.
Det var riktigt trevligt! Det har blivit en liten tradition. Elin kanske lägger upp bilder?
  I lördags chillade jag lite på förmiddagen. Sen tog jag 3 bussen till stallet och mockade och red på gosen♥. Kändes som att vi red i en saga. Hela världen var vit, och en hare hoppade framför oss på vägen! Äpplet skötte sig självklart jättebra fast jag inte hade sadel och han borde haft massa överskottsenergi! Kommer sakna honom alldeles för mycket.
  Sen träffade jag Elin en liten stund som var i Lungvik och firade sin kusins 14-årsdag. Efter det åkte jag hem och hannes kom.
Vi skulle gå till det nya fiket i Skattkärr och fika, men det hade stängt. Vi gjorde lite allt möjligt, städade och hade clementinätartävling bl.a. (y). Sen la vi oss.
  Idag har vi chillat ganska mycket,vart ute och fotat lite och ätit lunch på fiket.

Lite bilder frå förut.


tog kort på lite samma saker som förra helgen, den här bilden kanske känns igen? fast nu är hålet mycket mindre





Hannes fick agera fotograf en stund medan jag lekte på isen :)


coolingen!

Jag tror att vintern är det vackraste jag vet. När allting är vitt och gnistrar på nåt slags fridfullt vis. Jag blir så överväldigad varje gång jag går ut i skogen när snön är helt ny och orörd, det är något speciellt med det.
  Nu ska jag plugga NO, för jag har kemiprov på tisdag. bye

  /juliaa ♥

2 kommentarer: